Warsztaty dla Marketing i Media Managerów TBL i TBLK

Lista aktualności

Warsztaty dla Marketing i Media Managerów TBL i TBLK

W dniach 29-30 września w Spale odbyło się spotkanie pracowników Klubów Tauron Basket Ligi i Tauron Basket Ligi Kobiet oraz pracowników Polskiej Ligi Koszykówki odpowiedzialnych za Marketing i Public Relations. Spotkanie miało charakter warsztatów na których zaproszeni goście przedstawili uczestnikom różne możliwości działań i narzędzia.

- To były bardzo udane warsztaty. Przedstawiliśmy klubom różne możliwości rozwoju, przykłady działań i narzędzia marketingu i PR. Mieliśmy też okazję lepiej się poznać i wymienić opiniami i wzajemnie zainspirować. Jednym z naszych celów jest podnoszenie wartości Klubów i Ligi, dlatego mam nadzieję że takie spotkania wejdą na stałe do kalendarza TBL i TBLK - mówi Dariusz Pućka, Dyrektor Marketingu PLK.

Warsztaty w Spale rozpoczęły się od podsumowania poprzedniego sezonu i przedstawienia planów na przyszłość oraz omówienia zasad marketingowych i współpracy z przedstawicielami mediów oraz stacjami telewizyjnymi.

Kolejnymi elementami szkolenia były:

- Możliwości wykorzystania narzędzi Google w pracy klubu (sprzedaż i kupno reklam) - Google Polska.
- Narzędzia i analizy monitoringu mediów - Press Service.
- Analiza Tauron Basket Ligi na tle innych lig koszykarskich w Europie i innych lig krajowych, współpraca w nowym sezonie, przedstawienie możliwości badawczych, omówienie ostatnich badań profilu kibica TBL - Sponsoring Insight.
- Możliwości aktywizacji działań Klubu i Ligi w mediach społecznościowych - Andrzej Taraś (Agencja Addlander specjalizująca się w Social Media i e-PR).
- Wykorzystanie Crowdfundingu przez kluby sportowe - Dominik Szloński i Filip Karkosz (fans4club.com).
- Budowanie wartości oferty partnerskiej organizacji sportowej dla sponsorów – Michał Gradzik (Sponsoring Insight)
- Budowanie marki klubu czyli "jak się ubrać w strojne piórka, które zachwycą naszych potencjalnych sponsorów" - Piotr Kostrzewski (niezależny ekspert w zakresie marketingu sportowego i PR, wykładowca SGH).

W warsztatach wzięło udział ponad 40 osób. Obecni byli przedstawiciele niemal wszystkich klubów Tauron Basket Ligi i Tauron Basket Ligi Kobiet oraz pracownicy Polskiej Ligi Koszykówki.